Obchodní podmínky
inkoustová tečka s.r.o. pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu na adrese www.inkoustovatecka.cz
(Adresa sídla neslouží pro osobní vracení zásilek bez předchozí domluvy.)
Prodávající: inkoustová tečka s.r.o., se sídlem Krkonošská 1607/10, Vinohrady, 120 00 Praha 2, IČO 23798149, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 433060, e-mail: tvoje@inkoustovatecka.cz
DIČ: nejsme plátci DPH.
E-shop: www.inkoustovatecka.cz
Účinnost: od 20. 10. 2025
Objednávky uzavřené do 19. 10. 2025 včetně se řídí a vyřizuje je původní OSVČ; od 20. 10. 2025 je smluvní stranou výlučně inkoustová tečka s.r.o.
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „OP“) vydává Prodávající dle § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“).
1.2. OP upravují vzájemná práva a povinnosti Prodávajícího a kupující osoby (fyzické či právnické) vznikající v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „Smlouva“) uzavírané prostřednictvím on-line obchodu na webové stránce www.inkoustovatecka.cz (dále jen „Web“) prostřednictvím rozhraní Webu (dále jen „Webové rozhraní obchodu“).
1.3. Spotřebitel je osoba, která mimo rámec své podnikatelské činnosti uzavírá Smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. Podnikatel je osoba uzavírající Smlouvu v souvislosti se svou podnikatelskou činností. Není-li uvedeno jinak, vztahují se ustanovení OP primárně na spotřebitele; odlišná ujednání pro podnikatele jsou výslovně vyznačena.
1.4. Ustanovení odchylná od OP lze sjednat ve Smlouvě; odchylná ujednání mají přednost.
1.5. Znění OP může Prodávající měnit či doplňovat s účinky do budoucna; pro již uzavřené Smlouvy platí znění účinné v době uzavření. Aktuální verze OP je vždy zveřejněna na Webu s uvedením data účinnosti.
1.6. Smlouvu lze uzavřít výhradně v českém jazyce. OP jsou nedílnou součástí Smlouvy.
2. UŽIVATELSKÝ ÚČET
2.1. Registrace není povinná. Umožní-li Prodávající zřízení uživatelského účtu (dále jen „Účet“), může z něj Kupující objednávat zboží a spravovat své údaje.
2.2. Kupující je povinen uvádět pravdivé a aktuální údaje a bezodkladně je aktualizovat. Údaje uvedené v Účtu a při objednání zboží považuje Prodávající za správné.
2.3. Přístup k Účtu je chráněn přihlašovacími údaji; Kupující je povinen je chránit. Kupující není oprávněn umožnit využití Účtu třetím osobám.
2.4. Prodávající může Účet zrušit, zejména pokud je déle než 12 měsíců neaktivní nebo pokud Kupující poruší Smlouvu či OP.
2.5. Kupující bere na vědomí, že Účet nemusí být dostupný nepřetržitě (nutná údržba apod.).
3. UZAVŘENÍ SMLOUVY
3.1. Prezentace zboží na Webu má informativní charakter a nejde o návrh na uzavření Smlouvy ve smyslu § 1732 odst. 2 OZ.
3.2. Webové rozhraní obsahuje zejména popis zboží, ceny, informace o nákladech na dopravu a způsobech platby a doručení. Ceny jsou konečné (nejsme plátci DPH), nezahrnují však případné náklady na dopravu a balné, které jsou uvedeny před odesláním objednávky.
3.3. Kupující objedná zboží vyplněním objednávkového formuláře a stiskem tlačítka „Objednat s povinností platby“(dále jen „Objednávka“). Před odesláním má možnost zkontrolovat a měnit údaje.
3.4. Prodávající neprodleně potvrdí přijetí Objednávky na e-mail Kupujícího; toto potvrzení není přijetím návrhu. Smlouva je uzavřena až okamžikem doručení potvrzení o přijetí Objednávky (akceptace) ze strany Prodávajícího na e-mail Kupujícího, a to včetně rekapitulace.
3.5. Zjevná chyba v ceně: V případě zjevné chyby (např. chybějící/duplicita cifry) není Prodávající povinen za takovou cenu dodat. V takovém případě navrhne sjednání Smlouvy za cenu správnou; pokud Kupující nesouhlasí, Smlouva nevznikne.
3.6. Prodávající je oprávněn vyžádat si dodatečné potvrzení Objednávky (e-mailem/telefonicky) či zálohu, zejména s ohledem na množství zboží, cenu nebo dopravu.
3.7. Prodávající si vyhrazuje právo nevytvořit Smlouvu s osobami, které v minulosti podstatně porušily své povinnosti.
4. CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1. Kupující hradí celkovou cenu (cena zboží + náklady na dopravu) před odesláním zboží jedním z dostupných způsobů:
(a) on-line kartou (Shoptet Pay), Apple Pay, Google Pay;
(b) bankovním převodem (splatnost 5 dnů od uzavření Smlouvy).
Dobírku a hotovost neposkytujeme.
4.2. Při bezhotovostní platbě je závazek uhradit cenu splněn připsáním částky na účet Prodávajícího.
4.3. Prodávající vystaví a zašle daňový doklad/fakturu elektronicky na e-mail Kupujícího (zároveň bude dostupná v Účtu).
4.4. Slevové kódy nelze vzájemně kombinovat. Dárky k nákupu jsou poskytnuty s rozvazovací podmínkou – při vrácení zboží se vrací i dárek.
5. DORUČENÍ ZBOŽÍ
5.1. Doručujeme do ČR a SR prostřednictvím PPL (na adresu / výdejní místo) a Zásilkovny. Aktuální možnosti a ceny jsou vždy zobrazeny v košíku před odesláním Objednávky.
5.2. Doprava zdarma od 2 500 Kč (pro CZ i SK; pokud košík/eshop uvede jinak, platí údaj v košíku).
5.3. Zboží skladem odesíláme obvykle do 5 dnů; předprodeje nebo zakázkové produkty obvykle do 4 týdnů (orientačně).
5.4. Přechod nebezpečí škody: Nebezpečí škody na zboží přechází na Kupujícího převzetím od dopravce. Pokud je obal zásilky zjevně poškozen, je Kupující oprávněn zásilku odmítnout a s dopravcem sepsat škodní záznam.
5.5. Nepřevzetí zásilky bez zákonného důvodu může zakládat právo Prodávajícího požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů (opakované doručení, skladné) a/nebo odstoupit od Smlouvy.
6. VÝHRADA VLASTNICTVÍ
Vlastnické právo ke zboží nabývá Kupující až úplným zaplacením celkové ceny a převzetím zboží.
7. ZVLÁŠTNÍ POLOŽKY – „TATTOO TICKET“, „KUP MI MATCHU“, VOUCHERY & WORKSHOPY
7.1. „Tattoo ticket“ a „Kup mi matchu“ jsou dobrovolné nehmotné příspěvky na tvorbu autorky; nejde o koupi věci ani poskytnutí služby a nevzniká nárok na konkrétní plnění.
7.2. „Tattoo ticket“ není licencí pro komerční užití textů. Uděluje pouze osobní souhlas autorky s použitím textu jako tetování na vlastním těle. Tetování provádí tatér/ka na odpovědnost Kupujícího.
7.3. Dárkové poukazy/vouchery platí, není-li uvedeno jinak, 12 měsíců od vystavení; uplatnění dle instrukcí.
7.4. V případě změny termínu workshopu/akce ze strany Prodávajícího bude nabídnut náhradní termín nebo vrácení ceny.
8. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ (REKLAMACE)
8.1. Prodávající odpovídá, že zboží při převzetí nemá vady a odpovídá popisu.
8.2. Vyskytne-li se vada, má spotřebitel práva dle OZ, zejména na opravu, dodání nové věci/části, přiměřenou slevu nebo odstoupení, podle povahy vady (§ 2161 a násl. OZ).
8.3. Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu; o přijetí a způsobu vyřízení bude spotřebitel informován. Nejpozději do 30 dnů od uplatnění, nedohodne-li se strany jinak.
8.4. Reklamaci uplatněte na e-mailu tvoje@inkoustovatecka.cz (případně dle pokynů na Webu).
8.5. Za vadu se nepovažují drobné barevné/strukturální odchylky způsobené rozdílným zobrazením zařízení nebo obvyklé opotřebení. U zboží prodávaného se slevou se odpovědnost nevztahuje na vadu, pro kterou byla sleva poskytnuta.
8.6. Podnikatelé: Odpovědnost za vady se řídí § 2099 a násl. OZ; podnikatel je povinen vytknout vady bez zbytečného odkladu po jejich zjištění.
9. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY (SPOTŘEBITEL)
9.1. Spotřebitel má právo odstoupit od Smlouvy uzavřené distančním způsobem do 14 dnů ode dne převzetí zboží; u více položek od převzetí poslední položky.
9.2. Výjimky dle § 1837 OZ: zejména zboží upravené na míru, zboží v hygienickém zapečetění po porušení, digitální obsah nedodaný na hmotném nosiči, s jehož plněním bylo zahájeno se souhlasem před uplynutím lhůty; a další případy dle zákona.
9.3. Odstoupení zašlete na e-mail Prodávajícího; můžete využít vzorový formulář v příloze OP.
9.4. Zboží zašlete zpět do 14 dnů od odstoupení na adresu sídla Prodávajícího na vlastní náklady, nebo zdarma přes Zásilkovnu s kódem 98572952. Přiložte číslo objednávky.
9.5. Prodávající vrátí veškeré přijaté platby do 14 dnů od doručení oznámení o odstoupení, nejdříve však až po obdržení vraceného zboží nebo prokázání jeho odeslání. Vrací se i náklady na dodání ve výši nejlevnější nabízené varianty.
9.6. Je-li zboží znehodnoceno nad rámec nutný k vyzkoušení, je Prodávající oprávněn přiměřeně snížit vracenou částku o míru snížení hodnoty.
9.7. Podnikatelům právo na odstoupení dle tohoto článku nenáleží; řídí se OZ.
10. RECENZE
10.1. Recenze zobrazené na Webu jsou ověřované – párujeme je s konkrétní objednávkou v interním systému; vulgární/spamové příspěvky odstraňujeme.
10.2. Pokud využijeme nástroj třetí strany pro ověřování (např. Heureka – Ověřeno zákazníky), bude e-mail Kupujícího předán pouze za účelem získání zpětné vazby; kupující může předání odmítnout v průběhu nákupu.
11. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ, DOZOR
11.1. Stížnosti řeší Prodávající na tvoje@inkoustovatecka.cz nebo přes kontaktní formulář na Webu.
11.2. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz). Platforma ODR Evropské komise: ec.europa.eu/consumers/odr.
11.3. Dozor nad ochranou osobních údajů: ÚOOÚ (www.uoou.cz). Dozor nad živnostenským podnikáním: příslušný živnostenský úřad.
12. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ A COOKIES
12.1. Informace o zpracování osobních údajů jsou uvedeny v dokumentu Ochrana osobních údajů dostupném na Webu na www.inkoustovatecka.cz/podminky-ochrany-osobnich-udaju (správce: inkoustová tečka s.r.o.).
12.2.Informace o používání souborů cookies a nastavení souhlasů jsou uvedeny v části Ochrana osobních údajů na Webu.
13. DORUČOVÁNÍ
13.1. Korespondenci si strany doručují na kontaktní e-mail či poštovní adresu uvedenou v Objednávce/Účtu. Odstoupení od Smlouvy je včasné, je-li ve lhůtě k odstoupení odesláno.
13.2. Za doručené se považuje i oznámení, jehož převzetí adresát odmítl, které nebylo vyzvednuto v úložní době, nebo se vrátilo jako nedoručitelné.
14. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
14.1. Právní poměry se řídí právem České republiky. Tím není dotčena ochrana spotřebitele podle kogentních předpisů jeho obvyklého pobytu v EU.
14.2. Smlouva je archivována Prodávajícím v elektronické podobě a není veřejně přístupná.
14.3. Pokud se některé ustanovení stane neplatným/neúčinným, nahradí jej ustanovení svým významem co nejbližší; neplatnost jednoho ustanovení nemá vliv na platnost ostatních.
14.4. Změny a doplňky Smlouvy musí mít písemnou formu (včetně e-mailu).
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 20. 10. 2025.